Emitt 2019 Turizm Fuarının Ardından…
Dünyanın dört büyük turizm fuarı arasında yer alan,Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı(EMITT 2019 ) 31 Ocak 3 Şubat tarihleri arasında 94 ülkeden 1.100 stand ile ve alt katılımcılarıyla 5.602 firmaya ev sahipliği yaptı.
EMITT aynı zamanda seyahat pazarındaki gelişmelerin profesyoneller tarafından değerlendirildiği bir platform oldu.
‘Türkiye’yi Turizm mi Kurtaracak?’
Fuarın ilk günü Gazeteci, Televizyoncu, Ekonomi Yorumcusu Emin Çapa ‘Türkiye’yi Turizm mi Kurtaracak?’ başlıklı konuşmasında turizmdeki canlanmayı kalıcı kılmak ve itici güç olarak kullanabilmemiz için atılması gereken adımları dile getirdi. Çapa ayrıca, karşılaştırmalı veri analizlerini, turizmin diğer ülkeler ile bağlantısını ve diğer sektörlerle ilişkisini bu oturumda değerlendirdi.
‘Turizmin yeni lokomotifi Y kuşağı mı?
‘Yeni Trend: Trendin Kendisi Olmak’ panelinde birbirinde önemli konuklar bir araya geldi
Önümüzdeki dönem için ‘Turizm sektörünü etkileyen mega trendler neler?’, ‘Global turizm tüketicisi önümüzdeki dönemde neyi önemseyecek?’, ‘Nasıl bir tatil yapmak isteyecek?’, ‘Tatilini düzenlerken hangi kanalları kullanacak?’, ‘Destinasyon turizminin global trendlerdeki önemi nasıl olacak?’, ‘Turizmin yeni lokomotifi Y kuşağı mı?, Skal İstanbul iş birliğiyle düzenlenen panelin moderatörlüğünü Skal Başkanı, Ata Eremsoy üstlendi. Panele Hotelbeds Üründen Sorumlu Türkiye Direktörü Arzu Harley, Emirates Havayolu Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Bölge Müdürü Bahar Ahmet Birinci, Nielsen Türkiye Tüketici Araştırmaları Direktörü Nur Serenli konuşmacı olarak yer alarak önemli konu başlıklarına değindi.
Destinasyon pazarlama
Destinasyon Pazarlamasının Önemini Yerel Kalkınma ve Turizm Ekseninde Yeniden Keşfedin
‘Türkiye turizmini 12 aya yaymak için gerekli destinasyon stratejileri neler?’, Turizm odaklı bir yerel kalkınma planında yol haritası nasıl çıkarılır?’, ‘Hangi öğeler destinasyon turizmi kapsamında öne çıkarılabilir?’ ‘Birçok destinasyon arasından kendimizi nasıl sıyırırız?’, ‘Tur operatörleri ve seyahat acentaları bu noktalara paket oluştururken nelere dikkat eder?’ gibi soruları Dr. Edward Dramberger, Destination Dr. Consulting Baş Danışmanı moderatörlüğünde Blogger Alper Metin, Dünya Kardeş Şehirler Turizm Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, Gezgin, Rehber Süha Uyar, Piri Guide Kurucu Ortak& CEO Tülin Yücel yanıtladı.
İçerik pazarlaması
Gezimanya iş birliği ile Murat Özbilgi’nin ‘İçerik Pazarlamasıyla Ziyaretçileri Artırmak’ sunumu üzerine gerçekleşen panelde; attıkları bir tweet, çektikleri birkaç saniyelik bir video, yazdıkları bir yazıyla milyonları harekete geçirebilen fenomenlerin turizm noktaları için nasıl değer yarattıklarını ve turizm markaları için nasıl yüksek yatırım getirisi sağlayabildikleri incelendi. Bu sunumda Evde Yokuz ekibi ve Nordic Travel Bloggers Kurucu Ortağı Janicke Hansen oldu.
Turizmde dijitalleşme
Dijitalizasyon uzun süredir hepimizin dilinde ve sürekli yeni uygulamalar ortaya çıkmakta. Bunların içinden seçim yapmak ise oldukça kafa karıştırıcı. ‘Dijitalleşmenin hem operasyonel anlamda hem de iletişim ve pazarlama anlamındaki etkileri neler olacak?’,‘Teknoloji yeni kuşağın ana dili olmuşken, onlarla konuşmak için teknolojiden nasıl faydalanmalı?’, ‘Rakiplerinizin önüne geçmek için gerçekten hangi teknolojilere sahip olmanız gerektiğini biliyor musunuz?’. Bu panelde aslında o kadar da maliyetli olmayan ancak işiniz için roket etkisi yaratacak olmazsa olmaz teknolojiler ele alındı. Fütürist Otelci Dr. Cem Kınay’ın moderatörlüğünde Turizm Vizyoneri ve FTI Group / MP Hotels Ülke Genel Müdürü Ahmet Pandır, Yapımcı, İletişim Danışmanı Elif Dağdeviren ve Travel Tech Global YK Başkanı Ferda Kertmelioğlu katıldı.
Yeni dönemin yeni iletişim kanalları
Fuarın üçüncü gününde ise ‘Turizm sektörünü büyük ölçüde dönüştürmesi beklenen Y kuşağının karakteristik özellikleri nedir?’, ‘Bir turizm firmasını ya da destinasyonu tercih etmeleri için onlara neler sunulması gerekir?’, ‘Hangi iletişim kanallarına cevap verirler?’ gibi soruların cevaplarını Fütürist, Ekonomist, T-İnsan ve Dijital Ajans Başkanı Ufuk Tarhan yanıtladı. Daha sonra 7 kıtaya Ayak Basan En Genç Türk Barkın Laçin Özdemir’in katılımı ile merak edilen sorular yanıt buldu.
Hangi ülkeler katıldı
EMITT’i düzenleyen ITE’den yapılan açıklamada fuarın bu yıl önceki yıllarda olduğu gibi hem profesyoneler hem de taketici tatilciler için iyi bir buluşma olarak gerçekleştiğini, ayrıca EMITT’te bu yıl önceki yıllara göre daha çok sektörel etkinliğe evsahipliği yapıldığı bildirildi.
EMITT’e bu yıl Brezilya, Japonya, Çin Gürcistan, Güney Kore, Güney Afrika, Azerbaycan, Küba, Makedonya, Yunanistan, Bosna Hersek, Özbekistan, Nepal, Hindistan, KKTC, Bulgaristan, Lübnan, Maldivler, Moğolistan, Kosova, Filistin, Sırbistan, Kırgızistan ve İran gibi ülkelerin katılımlarının yanı sıra Endonezya ve Malta bakanlık düzeyinde katıldı.
Ayrıca Finlandiya, Polonya ve Tayland’dan yeni firmalar fuarda ilk defa katılımcı olarak yer aldı.
100 ülkeden 700 hosted buyer
Turizm sektörü temsilcilerini dünyanın dört bir yanından gelen turizm profesyonelleri ile buluşturma geleneği bu yıl da B2B workshop’u için davetli tur operatörü (Hosted Buyer) larla devam etti.
TravelShop Turkey’in EMITT Kapsamnında organize ettiği B2B workshopuna 100’ün üzerinde ülkeden 700’e yakın davetli tur operatörü katıldı.
B2B Workshop’una Asya, Avrupa, Uzakdoğu ve Latin Amerika ülkelerinden gelen profesyonellerin bir bölümü Türkiye’deki partnerleri ile görüşürken bazıları da partner bulmak için görüşmeler yaptı.
Kaynak:Turizm Gazetesi