Tüm Dünya Vize Hizmetleri

Sayın Müşterilerimiz,
İçinde bulunduğumuz dönem itibarıyla Ülke vize başvuruları ve işlem süresi normalden daha fazla sürmektedir. Ülkelere yapacağınız seyahat planınızı 2 ay öncesinden mutlaka planlayınız.

Vize başvurularında dikkat edilecek hususlar nelerdir?

• Pasaportun yıpranmamış olması gerekir. Yıpranmış pasaporta vize alsanız dahi sınırdan geri çevrilmeniz mümkündür. Pasaportunuzu yenilemenizde yarar vardır. (Pasaport başvurusuna ilişkin ayrıntılı bilgi için: www.egm.gov.tr adresindeki internet sitesine bakınız.)
• Pasaportunuzun geçerlilik süresinin başvuru tarihinden itibaren en az bir yıl olmasına özen göstermelisiniz. Bu hususu vize talep edeceğiniz ülkenin temsilciliğinden teyit ettirmenizde yarar vardır.
• Mülakat sırasında, yetkilinin sorularına doğru yanıtlar vermeniz önemlidir.
• Başvurunuzu eksiksiz belgelerle yapınız. Tahrif edilmiş veya sahte belgelerle başvuruda bulunmak yasalara göre suçtur.
• Vize bir egemenlik hakkıdır. Bu nedenle başvurunuzun reddedilebileceğini önceden kabul ediniz.
• Mülakat sırasında, yetkilinin, hakkınızda olumlu izlenim edinmesi, başvurunuzun kabul edilme şansını arttırır.
• Seyahatinizi gerçekleştirebilecek ekonomik olanaklara sahip olduğunuzu belgelemeniz beklenir.
• Mülakatın amacı; seyahat edeceğiniz ülkenin makamlarının bu ülkeye seyahat edecek yabancılar için belirlediği koşulları taşıyıp taşımadığınızı anlamaktır.
• İşsiz iseniz veya kendinizin ve bakmakla yükümlü olduğunuz kişilerin geçimlerini sağlayabilecek düzenli ve yeterli bir gelir düzeyine sahip değil iseniz, potansiyel bir göçmen olarak kabul edileceğinizden, vize alma şansınız oldukça düşüktür. Bu durumda iseniz, vize başvurusunda bulunmamanız uygun olacaktır. Reddedileceğini bildiğiniz bir talepte bulunmaktan kaçınmanız zaman ve para tasarruf etmenizi de sağlayabilir.
• Bazı ülkeler vize harcının yanında, yüksek sayılabilecek meblağlarda başvuru veya işlem harcı almaktadırlar. Bu koşullar ülkeden ülkeye değişmektedir. İlgili temsilcilikten bilgi almanızda yarar vardır.

VİZE NEDİR ?
Vize, bir devletin dış temsilcilikleri veya sınır makamları aracılığıyla, ülkesine seyahat edecek bir yabancının pasaportuna koyduğu ve bu yabancının ülkesinin sınır kapısına kadar giderek sınır makamlarına giriş için başvuru yapabileceğini girebileceğini gösteren bir kayıttır.
“Vize için Yüksek kariyer Türkçe (TÖMER) kursunda alınan davet mektubu ile Türkçe Dil Kursu için başvura bilirsiniz.”

VİZE NEREDEN ALINIR ?
Vizeler, seyahat edilecek ülkenin
1. Büyükelçiliğinin Konsolosluk Bölümünden;
2. Başkonsolosluğundan veya
3. Konsolosluğundan alınır.
4. Bazı ülkeler, Fahri Başkonsoloslukları veya Fahri Konsoloslukları aracılığıyla da vize verebilmektedirler.

VİZE İHLALİ NEDİR ?
Vize ihlali, aldığınız vizenin üzerinde belirtilen süreden daha fazla vizeyi veren ülkede kalmanız veya vizeyi veriliş amacı dışında kullanmanızdır. Örneğin; bir öğrenci dil kursu vizesi ile çalışmak veya turist vizesi ile öğrenim görmek vize ihlalidir.

Yabancılar sınır kapılarından hangi belgelerle giriş-çıkış yapabilir?
Yabancılar; sınır kapılarından, geçerli pasaport veya pasaport yerine geçen bir belgeyle, belge kontrolünden geçtikten sonra giriş-çıkış işlemi yapabilir. Ancak 1 Ocak 2015 tarihinden itibaren; vize, vize muafiyeti veya ikamet izin suaresinin bitiminden itibaren en az altmış gün süreli pasaport veya pasaport yerine geçen belgesi olmayanların girişlerine izin verilmeyecektir.

Türkiye’ye girebilmek için vize zorunlu mudur?
Vize muafiyeti hükümleri saklı kalmak kaydıyla, Türkiye’de doksan güne kadar kalacak yabancıların vatandaşı oldukları veya yasal olarak bulundukları ülkedeki konsolosluklardan amaçlarına uygun vize alarak gelmeleri gerekmektedir.

Türkiye’ye gelecek yabancı vize başvurusunu nereye yapar?
Vize başvuruları yabancının vatandaşı olduğu veya yasal olarak bulunduğu ülkedeki konsolosluğa yapılır.

Vize başvurusu kaç günde sonuçlandırılır, seyahat tarihinden kaç gün önce vize başvurusu yapılmalıdır?
Konsolosluklara yapılan başvurular doksan gün içinde sonuçlandırılır. E-vizeler başvuru yapıldıktan 24 saat sonra yabancının e-postasına gönderilir. (Konsolosluklara yapılan başvurularda) vize ita etme işlemlerinde yaşanabilecek gecikmelerden ötürü vize başvurularının planlanan seyahat tarihinden en az bir ay önce yapılması yararlı olacaktır.

Yüz seksen günde doksan gün” uygulamasında amaç nedir?
Türkiye’de vize süresinden veya vize muafiyetinin sağladığı süreden fazla kalacak yabancıların ikamet izninin sağlanması, böylece vizenin veya vize muafiyetinin daha çok turistik ziyaretleri içine alacak şekilde yabancılara sağladığı avantajın amacı dışında kullanılmasının önüne geçilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede 180 günde 90 gün kalma süresini tamamlamış yabancıların ülkemizde bu süreden daha fazla kalmalarını istemeleri durumunda, şartlarını taşıdıkları ikamet izni çeşitlerinden birine başvurmaları ve ikamet izni almaları esastır.

Sınır kapılarında verilen vizenin şartları nelerdir?
a) Talep edilen vize süresinden en az altmış gün daha uzun süreli pasaport ya da pasaport yerine geçen belge sahibi olmak, (Bu hüküm 01/01/2015 tarihinden itibaren uygulanacaktır.) b) Kamu sağlığına tehdit olarak nitelendirilen ve Dünya Sağlık Örgütünün Sağlık Tüzüğünde tanımlanmış, salgın potansiyeli olan hastalıklardan birini taşımamak, c) Türkiye’de kalacağı süreyi kapsayan geçerli sağlık sigortası sahibi olmak, ç) Kalacağı sürede, yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olmak, d) Türkiye’ye giriş, Türkiye’den geçiş veya Türkiye’de kalış amacını haklı nedenlere dayandırabilmek, e) Vize ihlalinden veya önceki ikamet izninden doğan ya da diğer kanunlardan doğan borç ve cezalarını ödemeyenlere vize verilmez.

İkamet izni başvurusunda sunulması gereken belgeler nelerdir?
İkamet izni başvurusu sırasında, talep edilen ikamet izni süresinden altmış gün daha uzun süreli pasaport ya da pasaport yerine geçen belge ve talep edilen ikamet izni türüne göre kalış amacını destekleyici belgelerin sunulması gerekir. 6458 sayılı Kanunun ikamet izniyle ilgili bölümünden ayrıntılı bilgi sahibi olunabilir.
İkamet izin süresi dolduğu halde uzatma başvurusu yapmayanlara ilişkin uygulama nasıl olacak?
İkamet izni süresi dolduğu halde ikamet izni uzatma başvurusu yapmayan ve “kabul edilebilir” bir mazereti olan yabancıların başvuruları alınırken; ikamet izin süresinin bitim tarihi ile başvuru tarihi arasındaki sürenin ikamet harcı, ceza tatbik edilerek alınmaktadır.

İkamet izni belgelerinin dağıtım işlemleri nasıl gerçekleştirilecek?
Tüm ikamet izin belgeleri, Göç İdaresi Genel Müdürlüğünde basılarak, PTT aracılığıyla yabancıların adreslerine gönderilmektedir.
İkamet izni başvurusunda bulunup, izin belgesinin çıkmasını beklemeden yurtdışına çıkan yabancılar için cezai uygulama söz konusu olacak mı?
İkamet izni başvurusunda bulunup, izin belgesinin çıkmasını beklemeden tekrar dönmek üzere kısa süreliğine Türkiye’den ayrılacak yabancılar, talep ettikleri ikamet izni süresinin içinde olmak ve harç makbuzlarını (harçtan muaf olduğu belgede belirtilenler hariç olmak üzere) başvuru belgeleriyle birlikte sınır kapılarından çıkışta ibraz etmeleri kaydıyla cezalı ikamet harcı ödemeden ülkeden çıkış; on beş (15) gün içinde döndükleri takdirde de vizeye tabi ülke vatandaşı olsalar dahi vize almadan ülkeye giriş yapabilirler. (Bu uygulama 31 Aralık 2014 tarihine kadar geçerli olacaktır.)

İkamet izni başvurularında geçerli sağlık sigortası koşulu ile ilgili hususlar nelerdir?
1) İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri çerçevesinde Türkiye’de sağlık hizmetlerinden yararlanabilen kişilerden, bu durumu belgelemeleri halinde özel ya da kamu sağlık sigortası aranmamaktadır.
2) Ülkemizde bir yıldan az süreli ikamet izni talep eden yabancılardan, kalış sürelerini kapsayan “seyahat sağlık sigortası” istenilecektir. Seyahat sağlık sigortası süresi ikamet izni süresinin tamamını kapsamıyorsa, yabancıya ikamet izni verilmekle birlikte, sigorta süresini uzatarak ikamet iznini kullanması, aksi halde izninin iptal edilebileceği hususlarında tebligat yapılmaktadır.
3) Bir yıl ve daha uzun süreli ikamet izni başvurularında;
a) Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için başvurduğunu belgeleyenlerin geçerli sağlık sigortası koşulu aranmaksızın ikamet izni işlemleri tamamlanacaktır. Ancak, ikamet izinlerini aldıktan sonra Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat etmeleri ve bu sigortalarını yaptırdıktan sonra ikamet izni aldıkları makama bilgi vermeleri gerekir. Aksi halde ikamet izinleri iptal edilir. (Bu kapsamdaki kişilerin bakmakla yükümlü oldukları yakınlarından geçerli sağlık sigortası istenilmemektedir.)
b) Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuruda bulunmayanlardan, ayaktan ve yatan tedavi giderleriyle ilaç ve tıbbi malzeme giderlerini karşılayan “bir yıl süreli özel sağlık sigortası” şartı aranır. (Yabancı özel sağlık sigortalısı olup da sigortası bakmakla yükümlü olduğu yakınlarını kapsamıyorsa yakınlarından geçerli sağlık sigortası talep edilmemektedir.)
4) Öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan yabancılar, ilk kayıt tarihlerinden itibaren üç ay içinde talepte bulunmaları halinde genel sağlık sigortalısı kapsamına girmektedirler. Dolayısıyla bu yabancılardan geçerli sağlık sigortası koşulu aranmamaktadır. Ancak, kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde başvuruda bulunmayan yabancı öğrencilerden “ayakta ve yatarak tedavileri kapsayan” yıllık özel sağlık sigortası yaptırmaları gerekmektedir.
5) Dışişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı tarafından anlaşma, protokol ve ilgili mevzuat kapsamında ülkemizde ücretsiz olarak tedavileri yapılmakta olan veya yapılmak üzere ülkemize getirilen yabancılardan, bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla, herhangi bir geçerli sağlık sigortası şartı aranmamaktadır.
6) Yabancıların kendi ülkelerinden yaptırmış oldukları Türkiye’deki durumlarını kapsayan geçerli sağlık sigortaları varsa, yukarıda belirtilen kapsamda bu sigortalar da geçerli kabul edilmektedir. 11 / 23 7) 20/06/2014 tarihinden itibaren sigorta poliçesinde 6458 sayılı Kanuna uygunluk ibaresi aranacaktır. Hazine Müsteşarlığı, sigorta şirketlerine gerekli standartları bildirmiş bulunmaktadır.

Adres kayıt sistemine kaydolma yükümlülüğü kimler için geçerlidir ve kayıt nasıl yaptırılır?
Konsolosluklardan ikamet veya çalışma izni alan yabancılar ülkeye giriş tarihinden, ülke içinden ikamet veya çalışma izni alan yabancılar ise bu izinlerin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç yirmi iş günü içinde Nüfus Müdürlüğüne başvurarak adres kayıt sistemine kayıtlarını yaptırmak zorundadırlar

Türkiye’de vize veya vize muafiyetiyle bulunanlar ikamet iznine geçiş yapabilir mi?
Evet. Vize veya vize muafiyet süreleri sona ermeden önce konsolosluktan başvuru yapmak için Türkiye’den ayrılmaları makul olmadığından, valiliklere ikamet izni için başvuru yapabilmektedirler.
İkamet ili değişikliği durumunda yabancının yapması gereken işlemler nelerdir?
İkametgâhlarını ikamet izni aldıkları ilden başka bir ildeki adrese taşıyan yabancıların taşındıkları ilde ikamet etmek üzere en geç 20 iş günü içinde başvuruda bulunarak yeni bir ikamet izni almaları gerekmektedir. Bu işlemde, ikamet izin türü değişmiyorsa yeni bir ikamet izni belgesi düzenlenmekle birlikte, harcı ödenmiş olan süre, tekrar harca tabi tutulmaz.

Çalışma izninden muaf olan yabancıların ikamet izinleri nasıl belirlenecektir?
Çalışma izninden muaf olan yabancılardan dış temsilciliklerimizden amaçlarına uygun vize alarak gelen yabancılar vize süreleri yeterliyse doksan güne kadar ikamet izni almakla yükümlü tutulmayacaklardır. Bu sürenin sonunda durumlarını belgelemeleri halinde kendilerine “kısa dönem ikamet izni” verilecektir. Amacına uygun vize almadan Türkiye’ye gelmiş olup da çalışma izninden muaf olduğunu beyan eden ve durumunu ilgili kurum veya kuruluşlardan aldığı belgeyle kanıtlayan yabancılara, vizeye tabi olup olmadıklarına bakılmaksızın giriş vizesi harcı alınarak “kısa dönem ikamet izni” verilecektir.
İkamet izni türleri arasında geçiş yapmak mümkün müdür?
Mümkündür. Ayrıntılı bilgi valiliklerden alınabilecektir
Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununda yer alan ikamet izni çeşitleri nelerdir?
a) Her defasında en fazla bir yıllık sürelerle verilen “Kısa Dönem İkamet İzni”
b) Her defasında en fazla iki yıllık sürelerle verilen “Aile İkamet İzni”
c) Öğrenim sürelerine göre verilen “Öğrenci İkamet İzni”
ç) Süre sınırı olmaksızın verilen “Uzun Dönem İkamet İzni”
d) Her defasında en fazla bir yıllık sürelerle verilen “İnsani İkamet İzni”
e) Başlangıçta otuz gün süreli olarak verilen ve toplam süresi üç yılı geçmeyecek şekilde her defasında en fazla altı aylık sürelerle uzatılabilen “İnsan Ticareti Mağduru İkamet İzni

Kısa dönem ikamet izni kimlere verilir?
Aşağıdaki durumlarda kısa dönem ikamet izni verilebilir:
a) Bilimsel araştırma amacıyla gelecekler
b) Türkiye’de taşınmaz malı bulunanlar
c) Ticari bağlantı veya iş kuracaklar
ç) Hizmet içi eğitim programlarına katılacaklar
d) Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalar ya da öğrenci değişim programları çerçevesinde eğitim veya benzeri amaçlarla gelecekler
e) Turizm amaçlı kalacaklar
f) Kamu sağlığına tehdit olarak nitelendirilen hastalıklardan birini taşımamak kaydıyla tedavi görecekler
g) Adli veya idari makamların talep veya kararına bağlı olarak Türkiye’de kalması gerekenler
ğ) Aile ikamet izninden kısa dönem ikamet iznine geçenler
h) Türkçe öğrenme kurslarına katılacaklar
ı) Kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacaklar
i) Türkiye’de yükseköğrenimini tamamlayanlardan mezuniyet tarihinden itibaren altı ay içinde müracaat edenler

Kısa dönem ikamet iznin şartları nelerdir?

1) Pasaportu, pasaport yerine geçen belgesi, vizesi veya ikamet ya da çalışma izni olmayanlar ile bu belgeleri veya izinleri hileli yollarla edindiği veya sahte olduğu anlaşılanlar
2) Vize, vize muafiyeti veya ikamet izin süresinin bitiminden itibaren en az altmış gün süreli pasaport veya pasaport yerine geçen belgesi olmayanlar
3) 15 inci maddenin ikinci fıkrası saklı kalmak kaydıyla, vize muafiyeti kapsamında olsalar dahi, 15 inci maddenin birinci fıkrasında sayılan yabancılar

a) Kısa dönem ikamet izni talebinde bulunmak ve bu talebiyle ilgili bilgi ve belgeleri ibraz etmek b) Türkiye’ye girişlerine izin verilmeyecek yabancılar kapsamına girmemek
c) Genel sağlık ve güvenlik standartlarına uygun barınma şartlarına sahip olmak
ç) İstenilmesi hâlinde, vatandaşı olduğu veya yasal olarak ikamet ettiği ülkenin yetkili makamları tarafından düzenlenmiş adli sicil kaydını gösteren belgeyi sunmak
d) Türkiye’de kalacağı adres bilgilerini vermek.

 

ALL AIRLINESS

IATA Acente olarak tüm hava yolları ve uçak bileti…

 

Sohbete başlayabilirsiniz
Web Design BangladeshBangladesh online Market